Sådan ser jeg dansk TV og engelsk fodbold m. m. i Asien / Thailand

Jeg har i flere år set udvalgte danske TV-programmer på min blærbare. Alt det andet, BBC, CNN, engelsk fodbold, SKY sport news, osv har jeg set på en lille TV-box som jeg købte i 2015, en uges tid efter at jeg var ankommet til Bulgarien, hvor jeg stadig bor.

 TV box1
Inden jeg går videre i denne historie, er det vigtigt for mig at understrege, at jeg ikke er en nørd. Faktisk føler jeg lidt, at jeg er født mindst 40 år for tidligt, i forhold til at blive god til IT.

Jeg var i Thailand godt 5 mdr i den forløbne vinter. Så masser af dansk TV. Brugte systemet VPN via " NORDvpn".  Der findes danske firmaer der sælger det samme, men det er efter min mening alt alt for dyrt.

Inden jeg rejste hjem til BG, købte jeg en ny TV-box. Der er mange forskellige "maskiner" på markedet. Jeg valgte at investere i den bedste jeg kunne finde i Pattaya. En Minix som var den bedste / dyreste jeg så i Thailand.

Men faktisk var jeg i gang med at købe en af de, efter min mening, ret dyre løsninger, cirka 5.000 bath for  en Linux baseretTV- box, plus mere end 1.000 bath om måneden. Og hvis den var blevet leveret som lovet, havde jeg ikke siddet og skrevet denne blog. Så havde jeg brugt samme box, og samme leverandør, som mange andre danskere i Thailand.

Som jeg forstår det, havde den pakkeløsning alt hvad en "dansker" har brug for. Til gengæld kunne jeg ikke selv tilføje andre apps / tv-stationer. Modsat med den lille Android baserede TV-box jeg havde brugt i 3 år, og den større og spritnye box jeg havde set i en lille butik i IT-centret i South Pattaya Road i Pattaya.

Og det bekymrede mig. Jeg er dansk, ingen tvivl om det, men i næsten 30 år har jeg haft engelsksprogede nyhedsleverandører, og ikke mindst engelsk fodbold og andre sportsgrene, som jeg nu interesserer mig for.

En af mine gode venner eller bekendte her i BG, rådede mig til at fortsætte med Android. Så det gjorde jeg. Se billedet her over. Prisen var 6.900 Bath, men de havde andre typer helt ned til ca. 3.500 Bath. Jeg kunne have pruttet mere, men jeg endte med at få et afslag på 400 Bath. 

TV box2

De Apps du ser på de øverste to linjer, det er hvad der er installeret i TV-box´en, da jeg købte den.

TV box4

Og det er hvad jeg har nu. Jeg bruger kun tre fire af de Apps du kan se. (Beklager den dårlige billedkvalitet) Den blå App du ser i det øverste venstre hjørne er PerfectPlayer. I den har jeg cirka 305 kanaler. Ikke mindst nyhedskanaler, og masser af sport. Jeg ser faktisk ikke så meget TV, så det er mere end nok for mig. :-D

Hvis du tjekker de to andre Apps i venstre side, finder du DR og TV2. Jeg kunne løfte andre danske TV-stationer ind, men DR og TV2 er mere en nok for mig. (Jeg har endnu ikke forsøgt mig med TV2- jeg har mere end nok.) Men jeg kan se alle DR tvprogrammer, plus TV2, fordi jeg har fået installeret VPN. Jeg kunne have forsøgt mig med et eller andet gratis, men valgte at købe en kvalitets VPN, som koster mig cirka 18 kr ( ca. 100 Bath per måned).

Hvis vi glemmer alt om de store Apps som PerfectPlayer, koster det mig 100 Bath per måned at se danske programmer over hele verden. Og fordi jeg bruger en Android TV-box, kan jeg selv tilføje alt det andet, som koster flere penge, som det passer mig.

Lige nu koster mere end 300 kanaler plus de danske mig cirka 100.00 kr. (Cirka 500 Bath).

Systemet fungerer upåklageligt. Overalt på kloden, hvor der er rimeligt hurtig Internet. Til rimelige penge, og fordi jeg bruger Android systemet, er jeg ikke låst fast til et bestemt system.
Nu ved du det.

Comments