TH: Hvor var min nye frisør for 30 år siden?

Det var så den fjerde morgen i denne uge, hvor jeg vågnede med planer om at gå til frisøren. Jeg har knap seks uger tilbage her i Krabi i denne omgang, så det passede lige lige med at så kunne jeg blive klippet endnu en gang sidst i april, inden hjemrejsen til Bulgarien.

Du kan se en smule af min nye frisør, en drønende dygtig og meget travlt fagperson, men jo også en dejlig kvinde. Og nok mor til to tre børn.

Men det var så først denne formiddag jeg kom af sted, det vil sige at jeg klarede klipningen på vej hjem fra morgenmarkedet og vaskeriet.

Den elvifte du ser, blæser ned på mig. De mange fotos er af Thailands nu afdøde konge. Han var meget afholdt af stort set alle cirka 60 mio. thailændere.

Det var den tredje frisør jeg forsøgte. Hende her "bor" max 100 meter fra det kompleks lige bag morgenmarkedet, hvor jeg bor denne vinter. På det korte stykke vej er der 5 frisørsaloner. Der er to ud af fem, som har meget at lave. Hun er den ene af dem.

Hun sad oppe i frisørstolen med ryggen til gaden og så TV da jeg kom. En kvinde sidste i 30erne. En lille vipsstjært, max 50 kg. Hun sprang op, smilte, snakkede engelsk og da jeg svarede på thai hoppede hun galant over på sit modermål, og tilbage til engelsk da der kom noget jeg ikke forstod. Jeg har jo virkelig fået revideret min opfattelse af thailændere, ikke mindst sammenlignet med Cambodjanere, og min nye frisør smilede, snakkede, svarede at prisen var 100 bath for en klipning, ca. 3 dollars eller ca 20 kr. (jeg betalte en dollar- ca. 7 kr. i Cambodja- OK det var i et blikskur), og hun fik også hevet en kittel og en maske/ et filter på ansigtet. Godt af jeg fik set det ansigt inden det var for sent.

Kedelig kan man jo ikke sige at indretningen er. :-D

Og... Hallo Amerika. Hvor var hun dog umiddelbar og direkte, smil, kvikke bemærkninger, lynhurtige bevægelser, og hvor havde hun så været tidligere i mit liv. Ok, hun var måske slet ikke født endnu. Og nu skal jeg jo ikke nyde noget. Jeg er både ældgammel, og har set alt alt for meget. Såh... Tralala.

Comments