Booking på Internettet - fantasi og virkelighed


Dette er alt sammen en virkelig historie. Den første dag jeg cyklede udenfor Krabi så jeg en lokkende meget smuk plakat af et meget meget smukt lille hotel. Jeg blev varm om hjertet, farverne, arkitekturen, ja men det var meget attraktivt og lokkende.

Billedet du ser her over er en del af plakaten. Næsten. Jeg har taget billedet af plakaten dags dato, bladene du ser i forgrunden til venstre, og græs og ukrudt nederst til højre er fra omgivelserne hvor plakaten er placeret. 

Og grunden til at plakaten er blevet til en historie er, at jeg over nogle dage har været involveret i en diskussion om at booke hotelværelse på Internettet. Det gik mest på priser. Hvad var billigst? At vade ind og handle sig til en pris, eller booke på nettet?




Her til morgen gik jeg så ind på internettet og søgte på The Nice Hotel i Krabi. Jeg gik ikke efter prisen, men på det billedet som man bruger til SÆLGE. Det er her over. Og virkeligheden har du her under.

Ups. Hotellet har også naboer. Og der hænger usædvanligt grimme elkabler på endnu værre telefonpæle. Ja. Disse var ordene. Næsten. Vi brugere af hotelværelse vil ikke helt det samme som de som vil sælge overnatninger. Så længe vi ankommer, tjekker, og betaler, er der ikke så mange problemer. De kommer først hvis vælger at betale ud fra det man k u n ser på en hjemmeside.

......

Comments