TH/ BG: Endelig oppe i sadlen igen - sådan for alvor

Min første morgenmotionstur her i Bulgarien, gav en træls oplevelse, da jeg for anden gang denne sommer røg over styret, fordi min skivebremse på forhjulet blokerede. Restauratøren hos et af mine faste stamsteder på cykelstien langs med vandet, fandt et enorm pose med jod og meget andet godt frem. Herligt med hjælpsomhed. Og godt at jeg havde min cykelhjelm på. Forbremsen er nu sat ud af kraft. :-D

Af mange grunde har jeg ikke fået cyklet så meget som jeg ville siden jeg for 7 uger siden kom tilbage til Burgas området her ved Sortehavet. En af dem er, at cykel og gangstien langs med Sortehavet er lukket på grund af anlægsarbejder.


Diget eller hvad man kalder det, bliver en lille meter højere. Om det er nok ved jeg ikke. PS! Har behovet for et højere dige noget med smeltende indlandsis og isbjerge at skaffe? Ja jeg spørger bare.


Her er der en hjælpsom bulgarsk familiefar, som lige har slæbt sin egen, konens, og to sønners cykler den modsatte vej, som hjælper mig. Det var slet ikke meningen at jeg ville ind til Burgas den aften, jeg ville bare tage nogle billeder. Men da han tilbød at nappe min cykel, var der ikke noget at tænke over.

Ok. Tilbage til denne lørdag morgens cykeltur. Min første "ikke så korte tur" på den tid af dagen. Mit problem har de seneste tre fire uger været, at jeg har haft for travlt med alt muligt. Og når det endelig var blevet sidst på eftermiddagen, havde jeg andre ting i hovedet. Blandt andet 1000 dumme undskyldninger. I Thailand kom jeg af sted klokken cirka 6 hver morgen. Så fra nu af cykler jeg "Thai style".

Comments