Al den snak om elefanter. Men hvor er elefantfødderne???

Fra det sidste større arrangement hos Cafe Europa, nemlig juleaften 2016.
Henrik, Tip og Finn lukker og slukker for Cafe Europa. Netop det sted snakkes der meget om elefanter. Men hvor er elefantfødderne? Ja jeg spørger bare! Nu har de alle tre drevet værtshus/ spiserestaurant i mere end tyve år, og Finn har været dobbelt så længe i branchen. Og stadig: ingen elefantfødder, OK der er/ var plakater med Blå Thor, men ingen blå ben der truede med at eksplodere, eller gå op i råddenskab.

Jeg har ikke tal på hvor mange danske værtshuse jeg har besøgt og været betalende gæst hos de sidste 30 år. Så selv om der ikke findes elefantfødder hos "Café Europa", så har jeg ikke manglet eksempler på de skide blå fødder, og hvad der af følger.

Nye farang restauratører popper op alle vegne her i Asien, og mange af dem popper op som popcorn i løbet af kort 
eller måske lidt længere tid.
Og det betyder åbenbart ikke en skid.
Der drikkes med flid.
Ja det rimer, og det passer. 

Men sådan har det helt oplagt IKKE været hos Henrik, Tip, og Finn. I stedet har gæstfrihed og hjælpsomhed, og frem for alt stabilitet stået øverst på menuen. 

Held og lykke med alverdens ting - Henrik, Tip, og Finn.
Og så trutter vi lige i trompeten.

----

Og nu er det da vist på tide, at jeg kommer i gang med at skrive lidt om alle de mennesker, jeg gennem årene har mødt i Thailand og eller i det øvrige Asien.

Comments