Malaysia: At rejse er at...

Specielt den engelsktalende verden har haft meget fokus på det danske begreb HYGGE. Sidste år fik tre fire britiske forfattere samme idé på nogenlunde samme tid. Nem at skrive en bog om "dansk hygge".

Så jeg burde vel ikke være blevet så overrasket, da jeg under et visatrip hyggede mig med at gå ned ad en gade i Georgetown på den malayiske ø Penang.

Men pludselig fik jeg øje på en klublignende bar eller restaurant med navnet HOO-GA. Og på et smukt skilt til venstre for indgangen til baren / restauranten, var der dels en forklaring på begrebet hygge, dels en beskrivelse af hvordan hygge skulle udtales. Nemlig som HOO-GA.

Den danske sprog er en svær én. Det ved vi lissom godt allerede.


Og ja. Sådan er der så meget. At rejse er at blive klogere. Også i Jalan Green Hall.

Måske skulle jeg tjekke stedet næste gang.


Og hvordan klarer jeg selv udtalen af ord på andre sprog? Det spørgsmål må jeg tænke lidt over. Kommenterer det måske om en blogs tid eller fem.

Comments