TH: Hurra - det cyklede bare der ud ad

Et udsnit af den fantastiske cykelforretning.
............

14 timer efter at jeg var landet i Krabi, trådte jeg ind i cykel forretningen "Andaman Cykles". Den ene af de tre ejere af Cafe Europa, den aktive cyklist Tip, var den jeg skulle takke for det som indtil videre har været flere gode oplevelser. Uden hendes hjælp havde jeg aldrig fundet den butik. Tak.

Butikken og det tilhørende værksted osede af faglighed, god servise, og et stort udvalg af alt muligt. Fra cykler til udstyr. Meget fra sidstnævnte varegruppe, så jeg for første gang i mit liv.

Khun Lang var blevet opereret få dage før min ankomst, så det var hans hustru Khun Gai som tog sig af salget og det meste af monteringen.

Jeg havde inden afrejsen i Bulgarien kalkuleret på, hvad en rigtig god amatør mountainbike kunne koste. Sidst i maj i år købte jeg min indtil nu bedste cykel i Bulgarien. Den gav jeg cirka 2.800 kr. for. Og det var den næstbedste cykel den bulgarske cykelhandler havde på lager. Og jeg havde regnet med at skulle slippe nogenlunde det samme, for en cykel i nogenunde samme kvalitet her i Thailand.

Den dyreste af de bedste af det jeg vil kalde amatør mountainbikes som var monterede og salgsklare. kostede som jeg husker det godt 3.000 kr. Altså plus det løse, som ville bringe den totale pris op omkring de 4.000 kr.

Den næstebedste her i Krabi ville komme op i en samlet pris på ca 3.300 kr. Og det var så der jeg endte.

Noget som har slået mig er, at selv en lille forretning som "Andaman Cykles"
 har de virkeligt værktøj og gode forhold.

Tip kørte mig ind til byen hvor jeg skulle have ordnet nogle praktiske ting, og et time eller halvanden senere ankom jeg igen til "Andaman Cykles", hvor cyklen var klar.


Kun Lang og Khun Gai. Mine nye eksperter i cykler og god service. :-D

På vej ind mod byen kom jeg helt tilfældigt forbi en mangroveskov og noget som jeg ikke helt er klar over er en bugt eller en flod. Ude over mangroven og træer tronede en af de klipper, som jeg også kan se fra altanen der hører til den lille lejlighed / værelse.


Videre gik det hjemover, og på min vej opdagede jeg, at den thailandske trafik er meget mere human, i hvertfald her hvor jeg er, end den var tidligere.

Jeg fandt også ud af, at der er mange points at hente for en gammel mand som jeg, når jeg kørte på cykel. Jeg tror at jeg fik 30 eller 40 smil på den første korte tur fra cykelhandleren til min midlertidige bolig.


Comments