Skal vi dele min morgenmad?

Skal vi dele min morgenmad?

Skrevet mest til min hyggegruppe, men... :-D

Godmorgen. Har netop overstået min anden nat i Krabi i det sydlige Thailand. Vågnede ret sent, 10 minutter over ni. Skal lige vende mig til tidsforskellen. Solen kigger frem seks timer før end i Danmark.


Af mange grunde vil jeg lave mest muligt af min egen mad. Ikke mindst min morgenmad. Mange undervurderer betydningen af en god start på dagen, det har jeg også selv gjort tidligere, men nej, ikke mere. Billedet viser æg (spiser dog ikke æggeblommen, for mange kalorier i den), små Asien bananer, en halv frisk ananas, blåbær drikkeyougurt, en en hel liter vand. Kaffen drak jeg lige efter at jeg sod op.

Jeg bor som en start på et ret simpelt værelse som venlige mennesker her i Krabi havde fundet og bestilt for mig. Det er placeret max 100 meter fra bagindgangen til det lokale marked. Så jeg købte ind der for første gang i går torsdag morgen.


Jeg er jo en rutineret gammel ræv når det gælder Asien, har boet og arbejdet her i 25 år. Men jeg er alligevel blevet taget med storm af det thailandske system og dets mennesker. Det skriver jeg om senere. God dag til alle. PS! Og nu skal jeg ud for bl. a. at købe et bord og en god stol.

Comments