En rigtig god "landing" i Krabi Thailand


Det er nu godt en uge siden jeg landede i den ret lille internationale lufthavn er i Krabi. Under flyturen havde jeg tænkt en del på, om jeg ville få problemer med at finde den lejlighed, som Henrik fra Café Europa i Krabi by havde lejet til mig.

Jeg havde taget kopier af de billeder jeg havde få af det lille lejlighedshotel, og havde planer om at bede en taxichauffør om at køre mig til caféen, eller til lejligheden. jeg havde jo adressen på engelsk.

Men da jeg endelig kom ud fra ankomsthallen, var det netop Henrik som bredte armene ud. Fantastisk.

Lejligheden er som forventet, you get what you pay fore. Beliggenheden er herlig, ikke ned til en strand, men midt i et rigtigt traditionelt thai samfund, sådan lige bag det centrale morgenmarked. Jeg har max 200 m. over til markedet hvor
der er et enormt udvalg i "alt" fra købmandsvarer over kød og grøntsager, til alverdens frugter.


Et besøg på morgenmarkedet var det første jeg foretog mig efter en god nats søvn. Færdigretter til under en 10er. Jeg tror nu at jeg springer over. I det mindste indtil jeg ser noget som ser hygiejnisk ud, og som virker spændende.


Krabi provinsen virker etnisk sammensat. Der er både budhister og muslimer, og det passer mig fint. Jeg har gode erfaringer med begge religioner.


Som jeg ser det er frugterne bedre og friskere her i Krabi, sammenlignet med i Bulgarien.


Og modsat er det med grøntsager.

PS! Priserne på dagligvarer er nogenlunde det samme som i Bulgarien hvor jeg har mit hjem.

Comments