Der sker aldrig noget - en tur i banken



Jeg var i banken i dag. Den 1. september var jo en lørdag, så der var tryk på igår, jeg var der, men opgav. Og vendte så tilbage idag.

Jeg skulle lave en lille transfer lokalt i Cambodja, og jeg hyggede mig.

For et par måneder siden så jeg en barfodbonde, han gik virkelig rundt med bare fødder. ACLEDA laver en del Microlån, det var nok det bonden var der for. Jeg så at andre kom til flere gange, og han stod der bare. Kunne måske hverken læse eller skrive, osv.

Da der blev plads ved luge, og manden stadig stod der og kiggede ud i luften, og manageren kom forbi, spurgte jeg pænt, om de havde glemt bonden. Uden ham kan vi andre ikke få ris på bordet. men nej, det var på plads, hans sag var i fuld gang, de ville klare ham i løbet af kort tid.

Og det var det. jeg havde sagt det pænt, og de svarede pænt, og det var det. det virkede ikke som om de følte at jeg havde gjort noget forkert. Og de havde jo set mig i banken flere gange. Såh.

I dag gik der vel fem minutter, inden jeg kom til. En fyr jeg havde fundet en svamp til, så han kunne få tørret tryksværken af fingene efter fingeraftryk, hjalp mig på plads efter ham.

Jeg klukkede indvendig. Der sker virkelig noget.

Kvinden som tog sig af mig, er højgravid, sidst i 20erne måske. Hun spurgte flere gange, selv om det hele stod på et papir, jeg havde printet ud. Hun ville være sikker, så hun fik svar.

En luge henne til højre, sad en fyr med to mindre bjerge af dollars sedler. De så voldsomt ud for mig, men var alligevel ikke nok til, at de lukkede ham ind i det særlige rum, hvor de kan aflevere eller få udleveret store summer.

Senere kom der to fyre, og baksede to enorme plastposer op på skranken. Posen var sort, hvis det var Riel, behøver det ikke at være så meget, men dollars, for pokker da.

Comments